Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с централното и може би имобилайзера

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с централното и може би имобилайзера

    Дори не знам как коректно да си опиша проблема, защото грам нищо не разбирам от централно и имобилайзери. Ще опитам да дам максимално подробности.
    Колата е 156-ца, 2004-та година (фейслифта). Има имобилайзер и допълнителна аларма (не знам дали е заводска, така я купих). Сутринта опитах да си я отключа, но първото което ми направи впечатление беше, че не чух характерния звук за отключване, а сякаш едно изкимтване. Съответно централното не отключи. Заключих - звука за заключване беше ок. Пак дадох на отключване и пак изкимтяване. Реших да пробвам да отключа централното с ключа на колата - курец. Единтсвеното, което става е че чувам някакъв звук, едно тракане около багажника на колата. Отворих колата с ключа ръчно, но се отвори само шофьорската врата, другите останаха заключени. Реших да запаля и ... проблем - не иска. Червеното диодче на алармата е изключено, като дам на контакт знака за помпата си изключва, а знака с ключето за код на колата не светва изобщо, в смисъл че разпознава ключа, но палене няма. Дори не опитва да завърти стартер изобщо. Просто нищо не се случва. Дори и радио/cd-то не тръгва. Пробвах какви ли не комбинации на копчета врътки, отваряне на врати, затваряне, откачах клеми на акумулатор, свалях кора на волан, за да раздвижа пръстече или кабелчето към имобилайзера и... нищо. Едно, че си отварям колата само ръчно с ключа, друго че не иска да запали.
    Моля някой да помогне!

  • #2
    Първоначално публикувано от Reason Покажи съобщение
    Дори не знам как коректно да си опиша проблема, защото грам нищо не разбирам от централно и имобилайзери. Ще опитам да дам максимално подробности.
    Колата е 156-ца, 2004-та година (фейслифта). Има имобилайзер и допълнителна аларма (не знам дали е заводска, така я купих). Сутринта опитах да си я отключа, но първото което ми направи впечатление беше, че не чух характерния звук за отключване, а сякаш едно изкимтване. Съответно централното не отключи. Заключих - звука за заключване беше ок. Пак дадох на отключване и пак изкимтяване. Реших да пробвам да отключа централното с ключа на колата - курец. Единтсвеното, което става е че чувам някакъв звук, едно тракане около багажника на колата. Отворих колата с ключа ръчно, но се отвори само шофьорската врата, другите останаха заключени. Реших да запаля и ... проблем - не иска. Червеното диодче на алармата е изключено, като дам на контакт знака за помпата си изключва, а знака с ключето за код на колата не светва изобщо, в смисъл че разпознава ключа, но палене няма. Дори не опитва да завърти стартер изобщо. Просто нищо не се случва. Дори и радио/cd-то не тръгва. Пробвах какви ли не комбинации на копчета врътки, отваряне на врати, затваряне, откачах клеми на акумулатор, свалях кора на волан, за да раздвижа пръстече или кабелчето към имобилайзера и... нищо. Едно, че си отварям колата само ръчно с ключа, друго че не иска да запали.
    Моля някой да помогне!
    Акумулаторът ти е грохнал и това е източникът на всичките беди, които описваш. Свали го, зареди го и след като запалиш обърни внимание дали не ти свети червената индикация на таблото за проблем със зареждането. Добре е и да се премери напрежението му при работещ двигател. Ако то е в нормите - 13,6 - 14,2 V остава да има някакъв консуматор, който да го разрежда през нощта или просто той да е предал Богу - дух.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Благодаря за съвета! Новото инфо е, че тествах и да сменя батериите на дистанционното и на ключа и пак същата работа. Един колега се оказа, че имал зарядно и утре ще го пусна да се зарежда. Ще видим в събота дали ще се оправят нещата.
      Дано да е това. Иначе проблем със зареждането не ми е излизал никога на таблото. Имам навика, обаче да си оставям фаровете на колата непрекъснато включени, след като я изгася (автоматично се изключват) и така си стои през цялата нощ. Просто ми е по-лесно, за да не забравям да ги включвам като тръгвам. Не знам дали би могло и това да е причината, от там да дава някаква утечка.

      Comment


      • #4
        Дано батериите на дистанционното да не са били в първа младост, че да има смисъл от смяната им, защото това определено няма отношение към проблема и е било излишно да ги сменяш.

        Моят съвет е докато не си заредиш акумулатора да не правиш никакви мисловни и финансови разходи по колата си.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Колега, не чакай събота. Не си дръж батерията разредена. Намери по-скоро зарядно и зареждай. Не разбрах бензин или дизел караш, зарядния ток трябва да е една десета от капацитета на батерията, т.е. ако ти е 60 амперчаса, зареждай с 6 ампера ток. Ако оставиш все пак чак за събота тези дейности, съветвам те да зареждаш с по-малко ампери за по-дълго време, т.к. плочите на батерията почват да сулфатизират.
          Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
          Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
          Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

          Comment


          • #6
            ecotronic, батериите си нямам идея колко са нови, тъй като колата я купих от салон октомври миналата година. Внос е от Италия. Един Господ знае колко са нови. Както и да е, 3 лв. не са голям разход за 2 батерийки.
            angelovi69, благодаря и на теб за съвета, но няма как преди утре. Колегата ми е нощна смяна и ще чакам утре да се събуди и да звънне. Двигателя е дизел 1.9.

            Интересно ми е тая практика, дето я имам с оставените включени фарове дали евентуално би могло да е проблем?

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Reason Покажи съобщение
              ecotronic, батериите си нямам идея колко са нови, тъй като колата я купих от салон октомври миналата година. Внос е от Италия. Един Господ знае колко са нови. Както и да е, 3 лв. не са голям разход за 2 батерийки.
              angelovi69, благодаря и на теб за съвета, но няма как преди утре. Колегата ми е нощна смяна и ще чакам утре да се събуди и да звънне. Двигателя е дизел 1.9.

              Интересно ми е тая практика, дето я имам с оставените включени фарове дали евентуално би могло да е проблем?
              Ако ти е изправна ел. инсталацията, не би трябвало. Въпреки всичко, ако изключваш фаровете и ръчно, вероятността за да се случи това става нулева.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Същия проблем го имах и аз, акумолатора бе дал фира без никакви предизвестия и телеграми.Откак съм я купил преди почти пет години държа фаровете включени точно за да не забравям да ги включа.Не ти е това причината.Освен това ако сд плейъра ти не е захранен правилно може да ти разрежда акумолатора и при вече остарял такъв разреждането става бързо.Във Технополис така ми бяха свързали сд-то и ми разреждаше акумолатора дори и при свален панел.Дори и новият акумолатор след три дни почивка на паркинга се разреди та след подмяната му с друг, който по същия начин се разреди, на акумолаторчика му светна за сд-то и като отстраних проблема със захранването на сд-то всичко е ок.Ако го заредиш премери му консумацията при загасена кола и изключено радио.Не трябва да е повече от 0,30-0,35 ма.Колегата екотроник да ме поправи ако греша.Ако е повече трябва да търсиш утечката от какво е.Премери му и зарядния ток както ти обясниха вече.Най-вероятно е акумолатора.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • #9
                  Грешиш за стойността на утечката - не трябва да е повече от 40-50 мА. А във всеки уважаващ себе си магазин/сервиз за смяна на акумулатори мерят заряд и утечка преди да дадат гаранция.
                  166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                  ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                  Comment


                  • #10
                    Добре де, трябваше да пиша 0,35 а.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                      Добре де, трябваше да пиша 0,35 а.
                      Пак бъркаш - 0,035А
                      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                      Comment


                      • #12
                        Да ви таковам нулите, що не си го написах 35 ма.
                        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                        Comment


                        • #13
                          Утечка е хубаво да няма или ако има да се открие и отстрани. Нормално е да има консумация на ток при изкл. двигател. и консумацията зависи от броя устройства оставащи в "memory mode", като за AR156 консумацията е в порядъка на до 0.020A (и то зависи с какви екстри е) От тази стойност нагоре има консуматор "жаден за ток" или утечка.
                          Last edited by tonov; d.m.y г., 18:51.

                          Comment


                          • #14
                            Благодаря Ви колеги за съветите! Забравих да пиша след като си оправих нещата. Да, акумулатор излезна - мъртва клетка. И при мен така, без телеграма. Купих си нов, няма утечки, няма нищо, а CD-то е заводското.
                            Благодаря пак!

                            Comment

                            Working...
                            X